Boeing piesaista 35 miljardus ASV dolāru, jo streiks ietekmē finanses

Otrdien Boeing uzsāka centienus nostiprināt savas novājinātās finanses, paziņojot par plāniem piesaistīt līdz 25 miljardiem ASV dolāru, izmantojot akciju un parādu piedāvājumus, kā arī noslēdzot 10 miljardu ASV dolāru kredītlīgumu ar lielākajiem aizdevējiem ražošanas un regulējuma krīzes apstākļos.

Nebija skaidrs, kad un cik lielu summu lidmašīnu ražotājs galu galā piesaistīs, bet analītiķi lēš, ka Boeing ir nepieciešami aptuveni 10 līdz 15 miljardi ASV dolāru, lai saglabātu savus kredītreitingus, kas pašlaik ir uz robežas.

Boeing šogad ir pārgājis no krīzes uz krīzi, kas sākās 5. janvārī, kad lidmašīnai 737 MAX gaisā atdalījās durvju panelis. Kopš tā laika uzņēmuma izpilddirektors atkāpās no amata, tā ražošana ir palēninājusies, jo regulatori izmeklē tā drošības kultūru, un septembrī 33 000 arodbiedrības darbinieku uzsāka streiku.

Uzņēmums cenšas nostiprināt savas finanses, palielinot skaidras naudas un parādu apjomu, jo pastāv iespēja, ka tā kredītreitings tiks pazemināts pēc trīs ceturkšņiem pēc kārtas, kad tika izšķērdēta nauda. Saskaņā ar analītiķu aplēsēm streiks izmaksā aptuveni 1 miljardu ASV dolāru mēnesī, un, lai samazinātu izmaksas, lidmašīnu ražotājs ir arī paziņojis, ka likvidēs 17 000 darbavietu.

S&P Global un Fitch pagājušajā mēnesī brīdināja par kredītvērtējuma samazināšanu. Reitingu aģentūras otrdien paziņoja, ka akciju un parādu pārdošana varētu palīdzēt saglabāt Boeing investīciju kategorijas reitingu. “Arī papildu kredītlīnija šķiet saprātīgs piesardzības pasākums,” sacīja S&P Global pārstāvis Bens Tsocanos.

Otrdien Boeing paziņoja, ka nav izmantojusi ne BofA, Citibank, Goldman Sachs un JPMorgan piešķirto jauno 10 miljardu ASV dolāru kredītlīniju, ne arī savu esošo atjaunojamo kredītlīniju.

Pozīcija 1 no 3 Boeing 737 MAX lidmašīnas tiek montētas uzņēmuma rūpnīcā Rentonā, Vašingtonā, ASV. 2024.

“Šie ir divi piesardzīgi soļi, lai atbalstītu uzņēmuma piekļuvi likviditātei,” norādīja Boeing, piebilstot, ka potenciālie akciju un parāda vērtspapīru piedāvājumi nodrošinās iespējas atbalstīt uzņēmuma bilanci trīs gadu laikā.

Saskaņā ar otrdien ASV tirgus regulatoram iesniegtajiem dokumentiem Boeing šos līdzekļus izmantos vispārējiem korporatīviem mērķiem. Lidmašīnu ražotājam 30. jūnijā bija 10,89 miljardi ASV dolāru naudas un tās ekvivalentu.

Uzņēmums un Mašīnistu arodbiedrība, kas pārstāv streikojošos strādniekus ASV Klusā okeāna ziemeļrietumu reģionā, vēl nav panākuši vienošanos par jaunu līgumu, un sarunas ir kļuvušas arvien asākas.

Boeing ir 11,5 miljardu ASV dolāru parāds, kura atmaksāšanas termiņš beidzas 2026. gada 1. februārī, un tā ir apņēmusies emitēt 4,7 miljardus ASV dolāru no savām akcijām, lai iegādātos Spirit AeroSystems un pārņemtu tās parādu.

Septembrī Boeing piegādāja 33 lidmašīnas, kas ir par 40 lidmašīnām mazāk nekā augustā, jo tā vēl vairāk samazināja savu konkurenci Airbus.

 

 

 

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru